Bekijk wachttijden op vernieuwde Ziekenhuischeck-site

Ziekenhuischeck is vernieuwd. Op Ziekenhuischeck.nl geven alle Nederlandse ziekenhuizen samen inzicht in de kwaliteit van behandelingen en hun patiëntenzorg. De site heeft een nieuwe homepage. Daarnaast is ziekenhuisinformatie op de site nu beter te vinden.

Aantal patiënten op Ziekenhuischeck

Je kunt nu via iedere pagina ziekenhuizen zoeken en vinden bij jou in de buurt. Zo vind je snel wat de wachttijd is in jouw ziekenhuis. Verder besteden we op Ziekenhuischeck meer aandacht aan ziekenhuiszorg via nieuwsberichten. Ook nieuw is het onderdeel 'Aantal patiënten'. Je kunt van ieder ziekenhuis gemakkelijk zien hoeveel patiënten jaarlijks in het ziekenhuis komen voor een eerste afspraak op de polikliniek, en hoeveel patiënten in het ziekenhuis komen voor een dagbehandeling of voor een opname.

Patiëntervaringen en digitale zorg op Ziekenhuischeck

Sinds januari 2022 worden de wachttijden op Ziekenhuischeck al vaker geüpdatet: meerdere keren per maand, sommige ziekenhuizen updaten zelfs dagelijks. Binnenkort wordt Ziekenhuischeck uitgebreid met nog meer informatie, bijvoorbeeld over patiëntervaringen en digitale zorg.

Behandelingen, kwaliteit, wachttijden en waardering

Op Ziekenhuischeck vind je informatie overbehandelingen, kwaliteit, wachttijden en een objectieve waardering per ziekenhuis. Daarnaast biedt Ziekenhuischeck kwaliteitsinformatie over een selectie van behandelingen waarvoor ziekenhuizen externe verantwoording afleveren. Ook is er de mogelijkheid om ziekenhuizen met elkaar te vergelijken. De cijfers op Ziekenhuischeck zijn verzameld door Dutch Hospital Data (DHD). De website zelf is in beheer bij de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ). Alle ziekenhuizen zijn betrokken bij het actueel houden van deze site. Ze geven bijvoorbeeld in een toelichting bij de cijfers aan hoe de samenwerking voor bepaalde behandelingen in de regio is georganiseerd.

Wachttijden en patiënttevredenheid revalidatie-instellingen op Revalidatiecheck

Ook revalidatie-instellingen houden veel gegevens bij die iets zeggen over de kwaliteit van zorg, zoals wachttijden of de patiënttevredenheid. Van 3 revalidatiebehandelingen bij veel voorkomende aandoeningen wordt ook het resultaat van de behandeling gemeten. Al deze informatie vind je terug op Revalidatiecheck.nl. Je kunt de resultaten van iedere revalidatie-instelling op deze website bekijken. Ook kun je revalidatie-instellingen met elkaar vergelijken.