Ziekenhuizen willen graag weten wat jij van de zorg vindt. Ze vragen je om een cijfer te geven voor het ziekenhuis of voor de afdeling waar je bent geweest. Cijfers over ervaringen van patiënten en een algemene waardering.
Ziekenhuizen meten de ervaringen van patiënten in cijfers: patiëntervaringscijfers. Veel ziekenhuizen gebruiken daarvoor dezelfde vragenlijst: de PEM. De patiëntervaringscijfers staan alleen bij de ziekenhuizen die de PEM gebruiken.
Bij alle ziekenhuizen op Ziekenhuischeck staat een ‘algemene waardering’. Dit rapportcijfer komt van een landelijk onderzoek dat wij iedere 2 jaar laten doen.
Rapportcijfer algemene waardering
8,2
Tjongerschans
Mensen in Nederland geven Tjongerschans een 8,2. Dit rapportcijfer komt uit een landelijk imago-onderzoek dat is uitgevoerd in 2023. Het geeft een algemene indruk van de ervaringen van patiënten, naasten, bezoekers en inwoners van de regio.
Toelichting van het ziekenhuis:
De mening van onze patiënten en bezoekers is voor ons de belangrijkste graadmeter. Tijdens het zorgproces willen wij graag van u horen wat uw mening is en hoe u over de geboden zorg denkt. We doen dit met een (meestal korte) vragenlijst. In enkele minuten kunnen patiënten aangeven hoe zij oordelen over Tjongerschans. Deze vragenlijsten zijn anoniem. De gegevens worden gebruikt voor het verbeteren van onze (zorg)processen.
U kunt ook via onze website uw mening geven. Wij hebben hiervoor de pagina 'Uw ervaring' in het leven geroepen. U kunt via onder andere het online formulier uw ervaring naar de ombudsfunctionaris van Tjongerschans toesturen. Uw ervaring wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Daarnaast worden uw gegevens alleen voor het doel van de melding gebruikt. Anonieme meldingen kunnen niet in behandeling worden genomen.
ZorgkaartNederland is een website voor de Nederlandse gezondheidszorg waar patiënten anoniem hun waardering kunnen geven over hun ervaring met wettelijk erkende zorgverleners en zorginstellingen zoals een ziekenhuis. Wij monitoren wat er over Tjongerschans en onze specialisten in huis wordt gezegd en nemen de reviews serieus. Waar nodig vragen wij om contact op te nemen met onze ombudsfunctionaris.
Bron: Imago-onderzoek Nederlandse ziekenhuizen, Newcom Research & Consultancy
Score op Zorgkaart Nederland