BeterDichtbij-app verbindt arts en patiënt

Digitalisering heeft impact op veel gebieden, zo ook de zorg. BeterDichtbij is een online platform, bedacht door de zorgsector zelf, waarmee patiënten eenvoudig en veilig in contact staan met hun eigen arts of een andere zorgverlener. Met dit platform speelt BeterDichtbij in op de vraag van consumenten om sneller en eenvoudiger met de zorg in contact te staan.

Wat kun je met BeterDichtbij?

Via de app BeterDichtbij kun je berichten versturen, maar ook foto’s en meetwaardes van bijvoorbeeld suikerziekte doorgeven. Daarnaast is het makkelijk voor een zorgverlener om patiënten te activeren en begeleiden via de app. Arts en patiënt kunnen ook beeldbellen en in de app kun je ook herhaalrecepten aanvragen.

Ervaringen van ziekenhuizen met BeterDichtbij

Ziekenhuizen zijn positief over BeterDichtbij. Zo krijgen ziekenhuizen die werken met BeterDichtbij minder telefoontjes naar de poli, hebben ze minder herhaalbezoeken en minder verstoring van spreekuren. Ook merken zij een hoge tevredenheid van patiënten dankzij de service en toegankelijkheid van BeterDichtbij. Oudere patiënten kunnen de app ook goed gebruiken.

Dermatologie en gynaecologie

BeterDichtbij wordt in ziekenhuizen onder andere al ingezet op de afdeling dermatologie voor digitale consulten naar eczeemverloop. Ook op de afdeling gynaecologie wordt BeterDichtbij ingezet ter ondersteuning van vruchtbaarheidstrajecten. Momenteel zijn er in Nederland al 38 deelnemende ziekenhuizen, waaronder het Maasstad in Rotterdam, het Isala in Zwolle en het Gelre in Apeldoorn/Zutphen.

Toekomst BeterDichtbij

Het streven van BeterDichtbij is om in 2025 1 miljoen appgebruikers te hebben en daarmee de leidende partij te zijn voor digitale zorgservices. Op dit moment zetten steeds meer regio’s BeterDichtbij in. Kijk of BeterDichtbij al bij jou in de buurt wordt ingezet.