Isala

Introductie door Isala

Missie: Isala zet zich in voor het optimaal herstellen, handhaven en versterken van de kwaliteit van leven van de mensen die aan haar zorg zijn toevertrouwd.

Visie: Isala wil voor mensen van betekenis zijn op een cruciaal moment in hun leven.

Isala:

  • biedt met compassie uitstekende en veilige zorg
  • verbetert voortdurend de kwaliteit van zorg en loopt voorop bij innovaties
  • biedt medewerkers een uitdagende werkplek
  • zet de toon bij het opleiden van professionals in de gezondheidszorg van de toekomst
  • werkt actief samen met andere zorgverleners.

Isala geeft vorm aan haar missie en visie via de gedeelde kernwaarden die alle acties en beslissingen leiden van bestuurders, medisch specialisten, Isala-medewerkers en vrijwilligers.
De kernwaarden van Isala zijn:

  • open
  • professioneel
  • met hart en ziel
211.445 Eerste polibezoeken
72.154 Opnames

Kwaliteitscijfers

Isala

Patiëntervaringen

Rapportcijfer

Ziekenhuizen vragen regelmatig de mening van patiënten. Op deze manier kunnen zij de zorg steeds verder verbeteren. Als je op de polikliniek bent geweest, of na opname in het ziekenhuis, ontvang je van het ziekenhuis een vragenlijst. Daarnaast wordt er iedere twee jaar een landelijk onderzoek gedaan naar wat mensen in Nederland vinden van hun ziekenhuis.

Een aantal ziekenhuizen gebruikt dezelfde vragenlijst voor het meten van patiëntervaringen: de Patiëntervaringsmonitor (PEM). De PEM is een korte vragenlijst, die een goed beeld geeft hoe de patiënt zijn bezoek aan het ziekenhuis heeft ervaren. De cijfers van de PEM vind je op Ziekenhuischeck. Dit cijfer is nog niet beschikbaar bij alle ziekenhuizen, alleen bij de ziekenhuizen die de PEM-vragenlijst gebruiken.

Het algemene waarderingscijfer is afkomstig uit landelijk onderzoek. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door Newcom Research & Consultancy, in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. Ruim 20.000 (potentiële) patiënten is gevraagd wat zij vinden van ziekenhuizen, die zij de afgelopen twee jaar ten minste één keer hebben bezocht. Voor het onderzoek is de volgende vraag gesteld: ‘Als u uw ziekenhuis met een algemeen rapportcijfer mag beoordelen, welk cijfer geeft u dan?’ 

Rapportcijfer algemene waardering

8,3 Isala
Mensen in Nederland geven Isala een 8,3. Dit rapportcijfer komt uit een landelijk imago-onderzoek dat is uitgevoerd in 2021. Het geeft een algemene indruk van de ervaringen van patiënten, naasten, bezoekers en inwoners van de regio.
Bron: Imago-onderzoek Nederlandse ziekenhuizen, Newcom Research & Consultancy

Locaties en contactinformatie

Locaties

  • Isala Zwolle Hoofdlocatie
    Dr. Van Heesweg 2
    8025 AB Zwolle
  • Isala Kampen
    Engelenbergplantsoen 7
    8266 AB Kampen
  • Isala Heerde (Wapenveld)
    Groteweg 5
    8191 JS Heerde
  • Isala Diaconessenhuis Meppel
    Hoogeveenseweg 38
    7943 KA Meppel
  • Isala Diaconessenhuis Steenwijk
    Sluisweg 2
    8332 JC Steenwijk
Vergelijk
Ziekenhuizen om te vergelijken:
+ Ander ziekenhuis toevoegen Maximaal 3 ziekenhuizen