Isala

Missie
Isala zet zich in voor het optimaal herstellen, handhaven en versterken van de kwaliteit van leven van de mensen die aan haar zorg zijn toevertrouwd.

Visie
Isala wil voor mensen van betekenis zijn op een cruciaal moment in hun leven.

Isala:

  • biedt met compassie uitstekende en veilige zorg
  • verbetert voortdurend de kwaliteit van zorg en loopt voorop bij innovaties
  • biedt medewerkers een uitdagende werkplek
  • zet de toon bij het opleiden van professionals in de gezondheidszorg van de toekomst
  • werkt actief samen met andere zorgverleners.

Isala geeft vorm aan haar missie en visie via de gedeelde kernwaarden die alle acties en beslissingen leiden van bestuurders, medisch specialisten, Isala-medewerkers en vrijwilligers.
De kernwaarden van Isala zijn:

  • open
  • professioneel
  • met hart en ziel

Kwaliteit / Behandelresultaten

Isala

Lange opnames

Onverwacht lange opname in het ziekenhuis

De tijd waarin je als patiënt in het ziekenhuis ligt na een behandeling wordt steeds korter. Vroeger lag je soms wel twee of drie weken in een ziekenhuis na een operatie. Tegenwoordig kun je vaak de volgende dag al naar huis. Het is erg duur om lang in het ziekenhuis opgenomen te zijn. Maar daarnaast is het ook veel fijner om gewoon thuis te kunnen zijn. Ziekenhuizen houden bij wat de gemiddelde ligduur is voor een aandoening. Als je langer in het ziekenhuis opgenomen bent dan verwacht, kan het betekenen dat de zorg niet optimaal was. 

Onverwacht lange opnameduur

14,11% 14,65% 15,19% Isala
14,60% Landelijk percentage
In 2020 is 14,65% van de patiënten in het Isala langer opgenomen dan verwacht. Dit is volgens verwachting. Het gaat om patiënten die 50% langer in het ziekenhuis hebben gelegen dan van tevoren verwacht.
Bron: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Contactinformatie

Locaties

  • Zwolle
    Dr. Van Heesweg 2
    8025 AB Zwolle
Vergelijk
Ziekenhuizen om te vergelijken:
+ Ander ziekenhuis toevoegen Maximaal 3 ziekenhuizen