2 nieuwe apps bij kinderwens en 1e levensjaar baby

Er zijn 2 nieuwe apps ontwikkeld die je kunnen helpen in de periode vóór en na de zwangerschap. De KinderWens App helpt (wens)ouders bij het voorbereiden op de zwangerschap. En de NaZorg App geeft informatie over de ontwikkeling van de baby in het eerste levensjaar.

KinderWens App

Als je een kinderwens hebt, is het belangrijk om je goed voor te bereiden op een mogelijke zwangerschap. En te leren over je nieuwe rol als ouders. Het is belangrijk om je al voor te bereiden op deze nieuwe rol voordat je zwanger bent. Zo wordt de kans groter op een goede zwangerschap en een goede start voor de baby.

De KinderWens App geeft medische informatie, maar ook leefstijladviezen. Je krijgt informatie over gezonde voeding, beweging en een goede balans in je hoofd. De medische informatie gaat over vruchtbaarheid, zwanger worden en de zwangerschap zelf. Vrouwen kunnen bijhouden wanneer ze ongesteld zijn. Daardoor weet je wat de vruchtbare dagen zijn.

NaZorg App

Het eerste jaar na de geboorte verandert een baby veel. Binnen een jaar wordt een baby een peuter die vaak al kan lopen en begint te praten. Met de NaZorg App krijg je informatie over wat een baby in welke fase leert. Als ouders merken dat de ontwikkeling van de baby anders gaat, kunnen ze advies krijgen. Hiervoor kunnen ze naar de huisarts of naar het Centrum voor Jeugd en Gezin. Ook geeft de app informatie over het lichamelijk opknappen van de moeder na de geboorte.

Meer handige apps voor rond de geboorte

Naast deze 2 nieuwe apps zijn er nog andere handige apps. Zij geven informatie over zwangerschap, bevallen en de tijd vlak na het bevallen. Een van deze apps heet Zwapp+ App.

Speciaal voor ouders van baby’s die te vroeg geboren zijn, is er de NeoZorg App. Voor ouders die hun baby verliezen staat in de Loss App informatie die ze kan helpen.

Het Maasstad Ziekenhuis is betrokken geweest bij de ontwikkeling van deze apps. Dit ziekenhuis werkt daarbij samen met partners in Engeland, Frankrijk en België.

Bekijk hieronder meer informatie per app:

KinderWens App
Zwapp+ App
NaZorg App
NeoZorg App
Loss App

Lees meer over de behandeling bij geboortezorg

Lees hier het artikel over sneller herstel door vernieuwde aanpak keizersnede

Bekijk hier het artikel over deze apps op de website van het Maasstad Ziekenhuisoriginele artikel

Alle apps zijn gebouwd door digitaal zorgbedrijf Synappz Digital Healthcare en zijn gratis te downloaden via Google Play Store of Apple Store.